שעון מטבח

(הפוסט עודכן ב 26/4/2012)

לא כתבתי כבר הרבה זמן, כי אני עסוק עם סטארטאפ שהקמתי. יום אחד אחזור לכתוב (המטבח הוא עדיין תחביב שלי, ואני עדיין אופה לחם כל שבועיים.. נגה לא מוכנה לאכול סנדוויץ' אחר בבית הספר).

בינתיים כתבתי אפליקציה לאנדרואיד שמשמשת אותי כל יום בתור שעון מטבח – אני ממליץ עליה ולא רק כי אני פיתחתי אותה. העליתי אותה היום לחנות האפליקציות של גוגל, והיא בחינם ובלי פרסומות.

זהו לא שעון מטבח ככל שאר השעונים, ויש הרבה (יותר מדי). בולטת העובדה שרוב מפתחי האפליקציות מתחרים על כמות הפונקציות שיש להם – לזה יש 3 שעונים על מסך אחד, לאחר יש המון כפתורים – ביצה קשה, ביצה רכה, מרק עוף עם עדשים, והוא יודע בדיוק כמה זמן לוקח להכין כל דבר. יש אפליקציה שאפשר להזין מראש לפרטי פרטים את כל שלבי ההכנה, והוא יצפצף לכם מתי לחתוך את הירקות, מתי להרתיח את המים, ומתי לאכול.

לי, אישית, זה מסובך מדי, ובטח כשהידיים שלי מלוכלכות עם הבישולים. טיימר אמור לעזור, ולא להפריע. חיפשתי משהו פשוט, שלא צריך להתחיל ללחוץ על כפתורים ולשחק עם תפריטים, לעבור למסך קדימה אחורה ולך תחפש איך מפחיתים עשר דקות מהזמן שתכננתי כשזה כבר רץ רבע שעה. לא מצאתי אפליקציה כזו – אז החלטתי לפתח אחת.

בסופו של דבר, מצאתי את עצמי עובד שלושה חודשים (לא נעים להודות). מסתבר שלכתוב אפליקציה חכמה אבל פשוטה ומינימליסטית לשימוש – הרבה יותר קשה מאשר לכתוב אפליקציה מורכבת. בכל דבר קטן השקעתי מחשבה איך זה לא יסבך את התפעול, איך להימנע מתפריטים מיותרים, איך לאפשר לבחור כל משך זמן בקלילות תוך שניה ולהתחיל את מדידת הזמן, ואז לעצור, לתקן ולהמשיך.

לדעתי השגתי את התוצאה שרציתי, ובשבילי – זה הטיימר הטוב ביותר שקיים לאנדרואיד. מקווה שגם אתם תאהבו אותו:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mta.countdown

תודות:  לפט ולאלון על האומץ להתנסות בגרסת הביטא, ושבזכותם האפליקציה טובה יותר.

עדכון: הוספתי תמיכה מלאה בעברית – רלוונטי לכל מי שהאנדרואיד שלו מכוון להציג ממשק בעברית.

5 תגובות

  1. מגניב ואכן שימושי. הערות (ושיכלולים) כבר עכשיו אחרי שהורדתי ובדקתי פעם אחת..
    אל תשים אוטומטית אייקון קיצור דרך, זה סמארטפון. אנשים יודעים להעביר אותם למסך אם הם רוצים. הדבר הראשון שעשיתי זה להוריד אותו.

    אני הייתי שמחה לבחירת מנגינות שונות. כשבחרתי personilize שאני מניחה שאולי היה אמור לאפשר את זה, הוא מיד אמר לי Unfortunately, countdown has stoped מה שבאופן בלתי צפוי לא מנע ממנו לצלצל בסוף הסנוז (זה קרה יותר מפעם אחת ואני עם Nexus S). עוד משהו שחסר לי הוא שליטה בזמן הסנוז. חמש דקות במטבח באפייה עלול להיות יותר מידי, אבל אם אני מנמנמת והחלטתי שאני רוצה עוד רבע / חצי שעה זה בסדר.

    אם יורשה לי להתפרע, עוד משהו שהיה ממש משמח אותי זה לאפשר להפוך את הספירה למעין טבלת יאוש שבה יש לי גם פעילות כל X זמן. לדוגמה אם אני בעבודה משעממת (לא לכולנו יש סטאטאפ חדש להשקיע בו) אני רוצה אפשרות לסמן לי שדקה / שעה / משהו עבר. יש לי כמה רעיונות שחשבתי עליהם ויצרתי לשימושי האישי בינתיים אם זה כיוון שעשוי לעניין אותך. אולי בעצם זו בכלל אפליקציה אחרת. המפ.

    • תודה פט!
      איזה כיף שיש לי משתמשת ראשונה :)
      האפליקציה לא יוצרת קיצור דרך על המכתבה… זה נוצר אוטומטית בחלק מהמכשירים עבור כל אפליקציה שמורידים מהחנות.
      מנגינה ניתן לבחור מתוך רשימת ה Alarms שקיימים במכשיר, אבל מאד מדאיג אותי שקיבלת הודעת שגיאה… זה לא אמור היה לקרות :( (יש לי ניחוש מה קרה).
      אני מבין שאת לא מצליחה להיכנס להגדרות, אבל יש שם אפשרות לשינוי ברירת המחדל של סנוז ל 2, 5 או 10 דקות (ושינוי צליל ההתרעה). מעבר לזה, שיערתי שכבר המשתמשים יגדירו לעצמם אלרט חדש. נתת לי רעיון שלחיצה על סנוז תפתח רשימת אפשרויות. פידבק טוב! מעורר מחשבה.

      ..ואני מאד אוהב להתפרע עם רעיונות, אז אשמח לשמוע על מה חשבת. אשלח לך מייל

  2. היי גיק,
    גיליתי היום את הבלוג בחיפושים אחרי מתכון למרשמלו ואני מאוד שמחה שמצאתי את הבלוג שלך. בנוגע למרשמלו, ינוסה בקרוב, ליותם אונטולנגי יש מתכון שכולל תמצית מי הדרים (מזהר) ופיסטוקים טחונים מלמעלה, נשמע יאמי, אחרי שאטבול את טבילת האש עם. טעם וניל, אנסה את המזהר ופיסטוקים.

  3. הי גיק!
    הכל טוב? תן סימן חיים רק כדי שנדע שהכל בסדר, אתה לא חייב לצרף לזה מתכון או אפליקציה…
    (:

כתיבת תגובה